RIIHIMÄEN KUVATAITEILIJAT RY

Riihimäen Kuvataiteilijat ry on perustettu vuonna 1956 ja toimimme edelleen aktiivisena kuvataiteen kentällä kaupungissamme. Tammikuun alussa yhdistykseen kuului 138 jäsentä (1/2023), joista 4 on kunniajäsentä . Tämän jälkeen uusia jäseniä on tullut runsaasti mukaan ja olemme siitä olemme hyvin iloisia. Meitä kaikkia yhdistää rakkaus kuvataiteeeseen, jäsenemme ovat hyvin monipuolisia. Osa jäsenistä on opiskellut taidekoulussa ja ovat ammattitaiteilijoita ja osa tekee taidetta kotonaan vapaa-ajallaan ja harrasteryhmissä. Yhdistys työskentelee kuvataiteen yhteiskunnallisen aseman edistämiseksi. Jäsenten teoksia esitellään vuosittaisissa jäsennäyttelyissä Riihimäellä. Yhdistys ylläpitää Galleria Tärinää (Eteläinen Asemakatu 2 a). SInne voi aukioloaikana tulla rauhoittumaan, juomaan kahvia ja tutustumaan uusiin ystäviin.

Lisäksi jäsenet osallistuvat aktiivisesti muiden liittojen ja järjestöjen näyttelyihin. Yhdistys pyrkii järjestämään jäsenilleen taideretkiä, luentosarjoja ja kuvataidekursseja sekä koulutuksia, esimerkiksi grafiikan tekemiseen.

Yhdistyksen grafiikanprässi on Galleria Tärinällä kaikkien yhteisessä käytössä.